Pazartesi, Nisan 07, 2008

EYLEM YAPILDI

Gecen Persembe gunu bir arkadasimla Tahrir Meydani'na oradan Talat Harb caddesi ve yan sokaklarina gidelim tam bir turist gibi gezelim dedik. Rahat kiyafetlerimizi giyip, kameralarimizi yanimiza alip, vitrinlere bakalim, misir yemekleri yiyelim, degisik bir seyler gorelim diye planladik, ama olmadi. Planimizdan esime bahsettigimde " tam gununu buldunuz turist gibi gezmenin" dedi. "Bugun gosteriler olacak orada. Basiniza bir sey gelirse nereden bulacagim ben seni?" diye soylendi. Ben de "tamam tamam gitmeyiz, baska zaman gideriz" dedim ve o gunku turumuzu iptal ettim. Gercekten de o gun gostericiler doldurmuslar caddeleri. Dun de ayni sekilde hayat pahaliligini, enflasyonu, zor yasam kosullarini protesto etmek icin gosteri tertiplenmis. Fakat gosteri izinsiz oldugu icin polis tarafindan dagitilmis. Haberlerden izledigime gore de bir ardebe yasanmis ve 200 kisi tutuklanmis. Bu gosterilerin yani sira her kesimden calisan insanlara ise gitmeme eylemi yapmalari icin gecen haftadan cagri yapilmisti. Bu eyleme uyan bir suru kisi de dun evde oturmuslar. Kizim okuldan geldiginde "anne bugun sinifta sadece 8 kisiydik" dedi. Yandaki sinifta da 8 ogrenci varmis sadece bu yuzden iki sinifi birlestirip oyle ders yapmislar. (Siniflardaki normal ogrenci sayisi 20 kisi.) Aksam durumu esime anlattim, o da " bir suru insan ise gitmeme eylemi yapti ve tabii ki cocuklarini disari cikarmaya korkanlar olmustur" dedi. Aylar sonra ilk defa eve erken gelen esim, ortaligin cok sakin, sokaklarin tenha oldugunu soyledi. Sabah, Masr El Youm gazetesindeki haber su sekildeydi: "Herkesi mutlu eden eylem"


* Polis mutlu, cunki izinsiz yapilan eylemi sona erdirebildi

* Calisanlar mutlu, cunki ise gitmeyip evde oturdular

* Muhalefet mutlu, cunki Musluman Kardesler'in icinde olmadigi bir eylem yapildi.



1 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Dünya niye böyle karıştı, neyi pay edemediklerini bir anlıyabilsem. Kim kime karşı, Kim ne istiyor, niye hiç bir suçu olmayan insanlar birilerinin çıkarlarından yara alıyorlar.
Ben çok üzülüyorum insanların çaresizliğine her yer aynı. Burası da oradan kalır yeri yok.
Sevgiler...