Cumartesi, Ekim 07, 2006

YASMIN HINDI


Misir'da en sevdigim seylerden biri de buradaki agaclar. Bizim ulkemizde olmayan agac turleri var burada ve cogu cicek aciyor. Renklerine inanamazsiniz; Kan kirmizidan sariya, eflatundan beyaza, pembeden mora cok guzel gercekten cok guzel. Tabii mevsiminde aciyorlar o yuzden fotograflarini zamani gelince verecegim. Resimdeki cicek Hint yasemini yani buradaki adi ile Yasmin Hindi. Kocaman agacken de aciyor, boyle kucuk bir agaccikken de. Kokusu o kadar guzel ki, bana hep denizde yelken acmisim hissi uyandiriyor kokladikca. Sanki mumdan yapilmis gibi. Her yaprak kumesinin ortasinda bir buket gibi aciyor. Mevsimi geldiginde agac sari-beyaz. Az da olsa bunun pembe renkli olanini da gordum.
Yukaridaki resim mevsimi olmadigi halde, bahcemde iki yillik bekleyisimden sonra acan kucuk agaccigim. Iki sene once yerini degistirmistim ve galiba yerine alismasi zaman aldi. "Hadi artik ac o guzel ciceklerini" diye diye bir de baktim ki acilmis. Ben de hemen kamerami alip resmini cektim aksam aksam. Hemen sizlerle paylasmak istedim. Zamani geldikce diger agaclarin da resimlerini cekip size gosterecegim.

Hiç yorum yok: