Çarşamba, Ekim 04, 2006

MISIR'IN KEDILERI



Misir'in kedileri taaa firavunlar zamanindan beri unluymus. Yani o zamanlar kedilerin bir kutsalliklari varmis. Bir kitapta yeraltinda milyonlarca kedi mumyasi bulundugunu okumustum. Misir kedilerinin ozelligi, uzerleri benekli olmalari, kuyruklarinda enine cizgiler olmalari ve iri kulakli olmalari imis. Bir de boyunlarinda gerdanlik gibi bir cizgi olmasi. Aslinda bizim tekir diye bildigimiz kedi turu. Benim de Turkiye'den getirdigim bir tekirim var, adini "benekli" koymustum dogdugunda. Uzun bacakli, uzun kulakli, yakisikli mi yakisikli bir kedi. Iriligi Turkiye'de iken bile cok dikkat cekerdi. Buraya gelip de Misir kedileri hakkinda duyumlar almaya basladiginda benim kedimin de bu turden oldugunu anladim. Resimde gorunen kedi ise Misirli bir kedi, gecen kis bize zorla kendini kabul ettirip eve yerlesti. Benekli'nin tum karsi koymalarina ve yedigi dayaklara ragmen! su anda bir yasinda yok daha. Komsum bir gun adini ne koyacaksin dedi ben de "sarman" dedim. "Ne bicim isim bu" dedi. Ben de "Turkiye'de bu tip kedilere sarman deriz" dedim ve kendisinden bir isim istedim, ne de olsa Misir'daydik ve kedicik de Misirli. Isim annesi de Misirli komsum oldu. Adini "mi$mi$" koyduk. Arapca'da kayisi anlamina geliyor.

Aslinda kedilerimin ve benimle yasami paylasmis diger bazi hayvan dostlarimin o kadar cok hikayeleri ve resimleri var ki bende onlarla ilgili ayri bir blog yapmayi dusunuyorum.

Bu yaziyi yazmamin bir sebebi de uzun zamandir yazamamis oldugumdan ve yazmayi ozledigimden ve de konuyla ilgili resmin de bilgisayarimda olmasindan dolayi. Hem de resimli bir yazi yazmanin denemesini yapmis oluyorum boylece.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

gozun aydin sevgi, artik resimde koyabiliyorsun =)

senin kedi biraz karisik misir kedisi gibi geldi bana, yani tam orginal misir kedisi gibi deyil, niye diye sorarsan misir kedileri leapor gibi ayaklarinin hatta karin iclerine kadar o buyuk benek ve cizgilerden olusan desenli ustleri.

Bahsetigim misirli arkadasin var, onunkisi siyah, gumus ve acik altinimsi bi renk var tuyunde, cok guzel bir kedi. buyuk kedileri o kadar cok sevmem nedeni surekli yatip uyumalari pek aktif olmamalari ama bu oyle deyil. Durusu yuruyusu bile leopar gib =)bide tabi obur kedileri gibi tuyleri dokulmuyor.

Bide firevunlar zamaninda kedileride mumyaliyolarmis kutsal sayilip cok degerli olduklari icin. O zaman sokak kediside yoktu sanirim.

Gercek misir kedileri ayni o heykelerindeki gibiler, buyuk kulaklar ve asagiya dogru inceliyor yuz ve govdeye gorede cok kucuk baslari. muthis guzel bi yuzleri var.

Neyse bu kadar oruc oruc gevezelik yeter kediler hakkinda, iyiki kedileri o kadar sevmiyorum, sevsem durduramiyacaktin beni herhalde.lol

Unknown dedi ki...

Evet Cem, bu karisik bir kedi sanirim. Ama kendisi dogma buyume Misir'li. Senin de anlattigin tarza uyan benim diger kedim. Turkiyede elime dogmus olan. Onun resmi hazir degildi onun icin koyamadim. Senin arkadasinin kedisine benziyor renkleri de aktifligi de, leopar yuruyusu de. Su an on yasinda ama hala bir cocuk gibi hareketli.

fatih dedi ki...

mrb tamam artık ilk fotoğrafı koyduktan sonra devamı gelir. Uzun zaman oldu bloğunu ihmal etme:)

Meltem dedi ki...

Sevgi selamlar, seni Bercesteden buldum. İlginç bir blogun var. Mısır hep gizemli gelmiştir bana. Ama Berceste biraz korkuttu Mısırın pisliğinden. Seni okuyunca gidebilirim belki diye düşündüm. Bu kedi meselesine gelince Nihat Akkaraca da (nihatakkaraca.blogspot.com) kedisinin Mısırlı olduğunu iddia ediyor. hatta adını da benek koymuşlar. Ben önce dalga geçtim ama doğru galiba.

Unknown dedi ki...

Tesekkur ederim Fatih. Gercekten uzun zaman oldu. Ama artik o kadar uzatmayacagim. Ziyaretin icin tesekkurler.

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Hosgeldin Sebnem, ziyaretin icin tesekkur ederim. Vallahi diger ilk yazilarimda dedigim gibi bazi insanlar "bir daha asla" diyorlar, bazilari da tekrar tekrar geliyorlar Misir'a. Once sevmeyenler kaldikca seviyorlar. Beklentiyle degil de farkliliklar gormek icin gelinirse sanirim daha zevkli olur.
Misirli kedi konusu da dogru gercekten, google dan "Misir kedileri" ya da "Egyptian Mao" diye ararsaniz bir suru site var konuyla ilgili. Gorusmek uzere.

Leyleğin ömrü dedi ki...

Çok büyümüş.

Unknown dedi ki...

Evet Alev'cigim, buyudu. Eskisi kadar da korkak degil artik, istedigim gibi minciklayabiliyorum, ama urkekligi var hala. Gene de Benekli'ye ragmen inadinda devam edip evin bir ferdi oldu.

Berceste dedi ki...

Vohooo, yasasin fotograf var :) Fotografta da pisisi var :) Vay kerata demek zorlan ve hile ile gonlunuzu caldi...

Sebnem'in yorumunu gordum de...Yok Sebnem bir gidip kendin ver kararini, benim killigim da soz konusu olayda :) Bak 4 sene gecti uzerinden ozlemisim, bu sefer hem Sevgi korkmadan yemek yiyebilecegim yerleri de soyleyecek, onu tanidik ya, artik sirtimiz yere gelmez yaban ellerde :)

Meltem dedi ki...

Blogcular mısır gezisi düzenleyelim mi ? Hep beraber daha dayanıklı oluruz belki:)

Unknown dedi ki...

HADI GELIN:)