Cuma, Mart 14, 2008

AMR DIAB - Dunya Muzik Odulleri

Amr Diab benim severek dinledigim muzisyenlerdendir Misir'da. Ilk defa daha Turkiye'de yasarken (90'li yillarda) esim bana Misir'dan CD sini getirmisti ve dinledigimde cok begenmistim. Ses tonu ve muzigi cok hosuma gidiyor. Amr Diab, 4 Kasim 2007 yilinda Monaco'da duzenlenen ve buyuk odulu Celine Dion'un aldigi 19. Dunya Muzik Odulleri toreninde "Ortadogu'da En Cok Satan Sanatcilar" kategorisinde "El Leila di" (Bu Gece) adli son albumu ile ucuncu defa ulkesine odul getirdi. Torende ayni albumden "Ana Leek" (Seninim) adli sarkisini seslendirdi. Filmde de izleyeceginiz gibi sunucular Amr Diab'in "Arapca soyledigi halde" diye uzerine basarak eserlerinin 7 dile cevrildigini soyluyorlar. Bu lafi duyunca bizim katildigimiz yarismalarda derece alamadigimizda "bize garezleri var, Turk oldugumuz icin, Turkce soyledigimiz icin derece alamadik vs.vs." seklindeki soylemler geldi. Galiba aslolan ozgun olmak, kendin olmak. Biz onlara benzemeye calistikca onlarin da "orjinali bizken sizi niye begenelim" diye dusunduklerini duyar gibiyim. Bakin Amr Diab kendi dilinde ve kendi muzigiyle bir odul alabiliyorsa bundan bir ders cikarabilmemiz gerek diye dusunuyorum.


3 yorum:

ssbb dedi ki...

Sevgi Hanım
Burada Youtube çekmiyor :)

Unknown dedi ki...

Yakinda acilacagini sanirim. Eger acilirsa izleyebilirsiniz belki siz de.

sofi dedi ki...

Sevgili Sevgi, ben senin sessiz bir takipçindim ama bu şarkıya yorum yapmadan geçemedim, daha önce koyduğun müziklerde çok güzeldi, arap müziğini çok severek dinlerim, bende seneler önce Libya'da kalmıştım ordan aşinalığım var, en çokta Feyruzun sesini beğenirdim, yazılarını ilgiyle takip ediyorum, sevgiyle kal...