Perşembe, Ağustos 17, 2006

YESILLENIYORUZ

Hani ilk yazilarimdan birinde Kahire'de bir yesillendirme harekati var, Kahire'nin etrafini da yol boyunca yesillendiriyorlar demistim ya, gecen gun Istanbul'dan dondukten sonra ilk defa cevre yolundan Maadi diye adlandirilan semte gittigimde ekilen kucucuk fidanlarin buyumeye basladigini gorunce cok sevindim. Kisa zamanda bu kadar ortaya cikip yesil bir serit olusturmalari beni hem mutlu etti, hem de ne bereketli topraklar (kumlar) diye dusundum. Burada bizim bildigimiz anlamda toprak yok. Ben goremedim. Ama her yer alabildigine kum. Her sey bu kumun utunde yapiliyor. Ama gercekten cok bereketli. Ne ekseniz fiskiriyor. Bu bereketin sebebi de binlerce yil tasarak her tarafa aluvyonlarini birakan Nil nehri. Gerci son elli yildir Aswan'da yapilan dev baraj yuzunden bu taskinlar olmuyor. Umarim bu topragin bereketini etkilemez.

Hiç yorum yok: