Perşembe, Ocak 27, 2011

MISIR'DA NE OLUYOR?

Yaklasik bir yildir yazamadim Kahire hakkinda. Biraz canim istemedi biraz da vakitsizlikten yazamadim. Cunki oturup sadece yazmaya odaklanmak istiyordum ve bu imkani pek bulamadim. Ama su son gunlerde meydana gelen olaylar yuzunden hemen yazmaya baslamam gerektigini hissettim.

Malumunuz uzere Misir'da da halk tarafindan Husnu Mubarek'e karsi protesto gosterileri yapiliyor. Televizyonlarda gosterilenlere bakinca Misir'in her tarafinda Kahire'nin her sokaginda bu gosterilerin yapildigi hissine kapiliyor insan. Ama oyle degil. Kahire'deki gosteriler Parlamentonun bulundugu bolgeye cok yakin olan Tahrir Meydani ve cevresinde yapiliyor. Ama bu gece ve yarin ne olur bilemem. Yirmi milyonluk bir sehirde bu olaylarin butun Kahire geneline yayildigini dusunmek cok urkutucu.

Biraz once Facebook'a girmek istedim, sonuc basarisizdi. Demek ki erisim engellendi. Twitter daha ilk gunden engellenmisti. Cunki ilk miting organizasyonu bu iki sayfa araciligi ile yapilmisti. Yakinda cep telefonlari da engellenirse sasirmayin. Hatta bloglar bile engellenebilir.

Yarin Cuma namazindan sonra cok buyuk gosteriler yapilacagina dair duyumlar almis esim. Is yerinden telefon etti, "yarin ne olursa olsun bulundugumuz bolgenin disina cikma plani yapma" dedi. Ben de bazi planlari iptal ettim.

Duyduguma gore bazi Amerikan firmalari calisanlarini Misir disina cikariyor. O firmalardan birinde calisan bizim Turk arkadaslar da yarin Turkiye'ye gidiyorlarmis mesela. Cok enteresan bir sey geldi aklima bunu yazinca. Gecen yil bir dedikodu cikmisti. Amerika Misir'da bulunan vatandaslarina iki yil icinde ulkeyi terketme konusunda hazirlikli olmalarini bildirmis diye! Kahire'de cok sayida Amerika'li yasiyor. Bir suru Amerikan sirketi, hatta okullari var. Merak ediyorduk biz de neden diye? Bu gunleri mi gordu onceden acaba Amerika?

12 yorum:

Berceste dedi ki...

Sesini duyduguma cok sevindim ama daha guzel haberler dilerdim. Ben de Ozbekistan'a denetime gittigimde benzer bir durum vardi ama asayis berkemaldi. Dilerim sorun cikmaz sizin oralarda da!

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Hoşgeldin Sevgi,
sesini duymak çok güzel ama keşke haberlerde güzel olsa. Çok yer karışık birileri düğmeye bastı sanırım.
Can güvenliğiniz nasıl, gelmeyi düşünüyormusunuz?
İnşallah daha fazla ortalık karışmadan yatışır. Gerçi baştakiler yurt dışına gittiğini duyduk bu gece haberlerde.
Dilerim insanlığa çok zarar verecek olaylar olmaz.

Sevgilerimle...

CeM dedi ki...

Simdi haberleri izleyince ilk aklima gelen sen oldun Sevgi. Umarim ailecek bu kargasa icinden basiniza bir sey gelmeden kurtulursunuz. Gazetede'ki habere gore, Misir'da ki Turkler Turkiye'ye donmeye baslamis bile. Ayrica Misir icindeki calkalanma yillar once zaten beliydi bir yerinden patlak verecegi. Ben o zamanlar sana bir sey yazmamistim cunku sen hep olaylarin iyi tarafindan bakan ve goren birisisin ve sayfanada bunu yansitiyordun =) Neyse halk diktator kafalara ve halkini yilarca somuren yonetime yavas yavas bas kaldirmaya basladi. Darisi bizim ulkeye diyecem ama bu bas kaldirislar kanli bitigi icin demiyorum. Insallah bizim ulkemizdeki diktator kafa ve halki soyup sogana ceviren hukumet sandiktaki bas kaldirmayla gidecek onumuzdeki secimlerde hile YINE yapilmazsa!

Unknown dedi ki...

Merhaba Sevgi hanım,
Uzun zamandır yorumlarınızı okuyamıyorduk, Mısır'la ilgili haberlere bakarken siteniz aklıma geldi ve yazınızı gördüm. Umarım herşey en kısa zamanda düzelir ve sizden güzel haberler alırız çünkü Mısır herşeyin en iyisine layık. Önümüzdeki ay orada olacaktım fakat seyahatimi iptal ettirmek zorunda kaldım, inşallah en kısa zamanda orda olurum, çünkü gerçekten çok özledim ve geldiğimde bıraktığımdan da güzel bir Mısır görmek istiyorum. Kendinize çok iyi bakın.
Masaelkhair,
Tülay

hayat dedi ki...

Sevgiciğim, sizi çok merak ettim. mesaj attım iki defa ama buraya bakmayı akıl edememişim. İnşallah iyisinizdir. Allah yardımcınız olsun Kardeşim aklım hep sizde.
İnşallah her şey düzelir. Güzel ülke Mısır çok fazla yara almadan olaylar yatışır.Allaha emanet olun canım...

akçahan dedi ki...

Sevgili Arkadaşım;
Hep Mısır'la ilgili haberleri izliyoruz. Aklımız sizlerde ve Sen de.. İnşallah Mısır huzur ve demokrasiye kavuşur.. Sevgilerimle, Allah'a emanet olun..

Unknown dedi ki...

Hepinize merhaba ve teşekkürler. 6. Tahliye uçağı ile kızımla beraber Istanbul'a geldik. Aklım ve kalbim orada kaldı. Yazacak şeyler var ama gücüm yok bu ara.

Unknown dedi ki...

Selam Cem, Mısır'ı içinden yaşayan biri olarak orada bir gün bir şeyler olacağını ben ve arkadaşlarım da görüyor ve konuşuyorduk. Ben halkın içinde bulunduğu durumu değerlendirirken ''eğer bir gün Mısır'da halk bir ayaklanma gerçekleştirirse bu çok kanlı olabilir'' demiştim. Çünki fakirliğin yanında statü olarak da çok eziliyor insanlar. Bu da bir kinlenme oluşturuyordur doğal olarak. Neyse ki şu ana kadar böyle bir şey olmadı. Bu da Mısır insanının güzelliğinden kaynaklanıyor. Ben her şeyin yanlızca iyi yanını görüp yazmıyorum. Her türlüsünü görüp güzellikleri yazıyorum. Zaten herkes kötü şeyleri görüp bol bol yazıyor, görüntülüyor. İyilik ve kötülük yan yana olduğuna göre sadece kötülükleri görmek de ruh sağlığımız açısından bir fayda sağlamaz. Benim yazış tarzım da bu işte...

Arzu'nun Yeri dedi ki...

Olayları ilk duyduğumda Mısır'da yaşayan birkaç arkadaşım ve siz geldiniz aklıma,sağ salim dönebilmenize çok sevindim.İnşaallah bu sürec en az zararla atlatılır.

CeM dedi ki...

Slm Sevgi, sevindim iyi oldugunuza ve umarim en kisa zamanda Misir'da ki hayatiniza/evinize donersiniz.

Sevgi sen hani derler ya 'kalbi temiz' iste o deyime uyan birisisin. Ben o yuzden yazdiydim ilk mesajimda senin icin yazdiklarimi.

Simdi sen benim sayfam icin 'ruh sagligina' zararli diye bakiyorsun o zaman =) Saka saka.

Ben de ulkem icin kendi capimda gidisata dur diyenlerden biri olmak icin gordugum gercekleri yaziyorum. Bunlarda ici karartacak seyler olabilir ama ulkemizin icinde bulundugu gunler zaten ic acici degil!

Neyse o'da benim tarzim diyeyim =) Yani ulkemdeki yalnislari sirf yazmak.

Unknown dedi ki...

Sevgili Cem ben tarzlara saygılıyım. Hem her tarzdan olsun ki ortalık şenlensin:)))

(Benim hakkındaki görüşün için teşekkür ederim)

Unknown dedi ki...

Sevgili Arzu çok teşekkür ederim ilgin ve iyi dileklerin için. Sevgiler.