Çarşamba, Aralık 09, 2009

SAID BOLGESININ FOLKLOR DANSI

Misir'in Kahireden asagida kalan kisimlarina Said bolgesi deniyor. Burada yasayanlara da Saidi. Genellikle ciftici kokenliler. Saidler hakkinda bir suru de fikra soylenir, bizim Karadeniz fikralari ayarinda:)) Benim gozlemledigim kadari ile, muzikleri Kahire ve daha kuzeydekinin aksine daha sakin. Kuzey bolgesinde muzikler daha oynak fikirdak. Misir Arapcasinda konusurken bazi harfler yutuluyor, bazilari da farkli telaffuz ediliyor. En belirgin olani alfabedeki jim harfini gim diye telaffuz ediyorlar. Ama Said bolgesinde bunun tersi oluyor. Onlar dogrusunu soyluyorlar. Bizim karadenizlilerin g harfini c diye telaffuz etmeleri gibi bir durum yani. Bir de Misirli'lar Saidlerin cok inatci olduklarini soylerler. Bunu bir de kim icin soyluyorlar biliyor musunuz? Turkler icin:)) Ara ara dikkatimi ceken seyler oldu benim de Saidlerle ilgili. Dinledigim bir muzigin tinisi bana Turk muzigini hatirlatti bazen, duydugum bir yemek tarifi, ya da bazi ufak seyler "aaa ayni bizim gibi" dedirtti. Ben Turklerle Saidler arasinda bir benzerlik var ama nasil oluyor diye de dusundum hani. Cunki bence Turkiye'ye daha yakin olan Kuzey bolgelerinde olmaliydi aslinda bu benzerlikler. Derken bir gun hatirlamiyorum simdi kimden duydum ama bir Misirli ile konusurken Said bolgesinde, Osmanli'dan kalma cok Turk oldugunu ogrendim. "Hah" dedim ben de "galiba dogru iz uzerindeyim":)) Aslinda bir arastirmak lazim bu durumu.....

Hiç yorum yok: